Portale pracy zarówno dla większości kandydatów, jak i większości pracodawców kojarzą się głównie z wyszukiwarką ofert pracy. Kiedy firma chce zatrudnić nową osobę do swojego zespołu, wystawia ogłoszenie na jednej lub kilku takich platformach i czeka, aż kandydaci wyślą swoje CV. Jest to niewątpliwe wsparcie w procesie rekrutacji.
Jakie funkcje pełni profil pracodawcy?
Funkcja wyszukiwania ofert to jednak nie jedyna funkcja portali pracy, która powinna zainteresować pracodawców. Takie platformy warto potraktować również jako miejsce, w którym możemy podzielić się informacjami o naszej firmie. Opowiedzieć ciekawostki z życia firmy, przekazać misję i wizję firmy, wyjaśnić wartości i przede wszystkim zaprezentować ofertę dla potencjalnego kandydata. To również miejsce, w którym mogą się pojawić twarze pracowników i ich opinie o firmie. Profil pracodawcy na portalach pracy to jedno z miejsc, w których możesz budować swój wizerunek pracodawcy.
Warto wykorzystać portale pracy do przekazania informacji, które chcemy i które pomogą nam wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie wśród kandydatów. To dobre uzupełnienie chociażby dla zakładki Kariera na naszej stronie czy postów na firmowych social media.
NAJWIĘKSZE PORTALE PRACY W POLSCE
Na polskim rynku rekrutacyjnym takich portali, na których warto się pojawić i promować swoją firmę, jest wiele. W poniższym artykule przedstawimy jedynie kilka z nich. Wybraliśmy te najbardziej znane, a co za tym idzie… te z największymi zasięgami i największą szansą, że potencjalny kandydat tam właśnie zajrzy 🙂
PROFIL PRACODAWCY Pracuj.pl
Według styczniowego badania przeprowadzonego przez Gemius/PBI to najchętniej odwiedzany w Polsce portal pracy (aż 4 309 200 użytkowników miesięcznie).
Największy polski serwis rekrutacyjny pomaga pracodawcom w dotarciu do kandydatów i pozyskaniu jakościowych aplikacji. Osobom poszukującym pracy z kolei portal ten pozwala znaleźć odpowiednie miejsce dla siebie, zatrudnienie odpowiadające kwalifikacjom i potencjałowi. Portal daje firmom nie tylko wsparcie w procesie rekrutacji, ale również możliwość budowania marki pracodawcy.
Co dodać na profil firmy?
W tym artykule pominiemy koszty związane z dodawaniem ogłoszeń rekrutacyjnych na portalu Pracuj.pl oraz aspekty, o których trzeba pamiętać, publikując ofertę, a skupimy się na samym profilu pracodawcy, który poza listą aktualnie trwających rekrutacji, można wypełnić ważną i merytoryczną treścią. To miejsce, w którym pracodawca powinien napisać kilka lub kilkanaście zdań o sobie. Opisać, czym firma się zajmuje, ile zatrudnia pracowników oraz jakie benefity oferuje. To też miejsce na zapoznanie potencjalnych kandydatów z misją i wizją firmy, z wartościami, które wyznaje, a także z jasną ofertą dla kandydata.
Na profilu firmy można też dodać logo firmy i grafiki. Warto dobrać takie zdjęcia, które u kandydata wzbudzą zainteresowanie, pozytywne emocje i chęć dołączenia do teamu. Pracodawcy często publikują zdjęcia swoich pracowników podczas integracji i inicjatyw CSR, bo zwykle właśnie takie angażują użytkowników najbardziej.
Atrakcyjny profil pracodawcy – zaprojektuj po Twojemu!
Profil pracodawcy na Pracuj.pl można zaprojektować tak, by komunikaty, które chce przekazać firma, były jak najbardziej przejrzyste. Pracodawca ma możliwość podzielenia informacji na sekcje, m.in. najważniejsze informacje, staże, aktualne rekrutacje, wartości firmy, lokalizacje, galeria, informacje o przebiegu procesu rekrutacyjnego, benefity, a nawet aktualności z życia firmy. Każdą sekcję można też osobno zaprojektować. Wszystko oczywiście zgodnie z identyfikacją wizualną firmy i Key Visual.
PROFIL PRACODAWCY GoWork.pl
Drugi najpopularniejszy portal pracy w Polsce. Mimo, że również posiada intuicyjną wyszukiwarkę ofert pracy, to chyba większości osób strona ta kojarzy się z komentarzami wystawianymi przez potencjalnych, aktualnych i byłych pracowników. I nie odkryjemy tu Ameryki, jeśli napiszemy, że w znacznej części są to komentarze negatywne.
Portal umożliwia zbudowanie profilu w personalizowanej szacie graficznej, wybranie zakładki profilu, dodania logo i zdjęcia firmowego oraz pozwala na bieżąco aktualizować informacje na swoim profilu. Profil pracodawcy na portalu GoWork.pl to też możliwość pochwalenia się swoimi pracownikami, pokazania sukcesów firmy czy opublikowania postów, w których pokazywane jest pozytywne oblicze firmy.
Pracodawca ma możliwość modyfikacji (moderacji) wpisu zanim ten się pojawi. Dla wielu osób niejasne jest to, w jaki sposób opinie na GoWork.pl pojawiają się oraz jakie uprawnienia leżą po stronie pracodawcy. Portal twierdzi, że pracodawca może usunąć każdy komentarz. Portal zastrzega sobie jednak prawo do moderowania (modyfikowania) opinii o pracodawcy i przywrócenia wpisów, jeżeli klient nie wywiąże się z prawidłowego (tj. zgodnego z regulaminem) administrowania profilem pracodawcy.
PROFIL PRACODAWCY RocketJobs.pl
Portal pracy stosunkowo świeży na polskim rynku rekrutacyjnym, ale już zdążył zawładnąć sercami wielu osób – szczególnie kandydatów. Przejrzyste ogłoszenia o pracę, ładna szata graficzna i ciekawe kampanie kierowane do konkretnych grup odbiorczych.
Portal RocketJobs.pl, tak jak jego poprzednicy i konkurenci, umożliwia firmom stworzenie profilu pracodawcy. Tę wirtualną wizytówkę nazwano Brand Story. Jest w niej miejsce na tekst, na logo, na grafiki, na przedstawienie zarządu czy pracowników. Jeśli dysponujesz fajnymi filmami przedstawiającymi pracowników, wnętrze biura i urywki z życia firmy, to dobre miejsce, by pokazać je potencjalnym kandydatom 🙂
Można również umieścić na profilu ikonki firmowych mediów społecznościowych oraz dodać okienko z najnowszymi postami, m.in. na Facebooku czy Twitterze. Duża mapka z kolei dokładnie pokazuje lokalizację biura, do którego poszukiwany jest pracownik. W jednym miejscu kandydaci widzą też listę wszystkich aktualnych ofert opublikowanych przez firmę. Pracodawca może opisać swoje wartości, benefity, misję i wizję firmy. Prosty i przejrzysty układ pozwala na czytelne przedstawienie wyróżników, które dla potencjalnego kandydata są najistotniejsze przy aplikacji do firmy.
Daj się poznać kandydatom!
Sami widzicie, że portale pracy nie służą tylko do publikowania ogłoszeń rekrutacyjnych, ale są również kolejnym miejscem, dzięki któremu firmy mogą budować swój wizerunek pracodawcy. Za pomocą wirtualnej wizytówki swojej firmy możesz:
- przekazać kandydatom najważniejsze informacje,
- pokazać najciekawsze materiały graficzne,
- przedstawić swoich pracowników,
- dodać wypowiedzi i opinie pracowników,
- w przejrzysty sposób pokaż swoje mocne strony, wartości i oferowane benefity.
Warto poświęcić trochę czasu, by dobrać odpowiednie opisy i grafiki, bo atrakcyjny profil pracodawcy może nas wyróżnić wśród konkurencji i przyciągnąć jakościowe aplikacje.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy założeniu profilu pracodawcy na powyższych portalach, odezwij się do nas, chętnie pomożemy 🙂 Projektujemy profile tak, by znalazły się na nich wszystkie potrzebne informacje z punktu widzenia kandydata. Tworzymy opisy, które w przejrzysty sposób komunikują najważniejsze atrybuty Twojej firmy, a także jej misję, wizję i EVP (Employee Value Proposition). Pomożemy Ci też dobrać odpowiednie grafiki, które zainteresują i przyciągną potencjalnych kandydatów 😉